kjd

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Seger i Powerade Svenska cupen!

Av karl-johan danielsson - 15 augusti 2009 22:13

IDag tog jag hem totalsegern i Powerade svenska cupen, tack vare en tredjeplats i Sundbyholm triathlon.


Jag gjorde en av de bästa simningarna någonsin, och växlade ut först tillsammans med Erik Strand på cyklingen.

Första varvet på cyklingen höll jag, Erik och Jonas ihop på de tillåtna tio metrarna givetvis...

Efter 15 km ökade jag farten något och Erik släppte då en lucka. Jonas låg bakom Erik och småfiste lite.... Och på det tredje varvet, dvs efter tjugo kilometer stack Jonas, jag hängde på i fem kilometer. Men sedan blev tempot för högt och jag släppte iväg Jonas.


Ut på löpningen var jag en minut efter Jonas, och Erik var i sin tur 1:20 efter mig. Jag hade inte min bästa löpdag på säsongen och Erik passerade mig vid sex kilometer. Därefter blev det istället för mig att bevaka tredjeplatsen, och det lyckades jag med.


Jag är helnöjd eftersom jag klarade mitt mål för dagen, att komma topp sexton och därmed segra i Svenska cupen!


Applåder till mig!

 
 
Andrea och Eric

Andrea och Eric

15 augusti 2009 22:52

Ja, applåder till dig och även en liten stående ovation! Grattis grattis! Grymt jobbat! kram

http://www.andreafranzen.se

 
Ingen bild

micke s

16 augusti 2009 13:21

Stort grattis, imponerande serie tävlingar du gjort! Ses i stockholm!
/micke

 
KJ

KJ

18 augusti 2009 09:43

Andrea&Eric: Tack. Och applåder till er också för ett fint skytte-SM!

Micke S: Tack, vad kul att du uppmärksammat det. Men det hade varit roligt att ha ett vinnande vapen, dvs. vinna någon tävling också :)

http://www.kjd.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karl-johan danielsson - 9 februari 2010 18:18

www.trikj.se   Där kan ni följa mig, på ett snyggare, bättre och oftare sätt! ...

Av karl-johan danielsson - 11 december 2009 23:45

Hej Nu är jag och Emelie i göteborg hos min kusin Erik och Andréa. Ska försöka att få ner några rader här på bloggen då och då. min vila är iaf slut och jag har tränat ganska länge nu. Något mer som är nytt är att jag har börjat jobba, och de...

Av karl-johan danielsson - 12 oktober 2009 10:14

  Ja det är fascinerande vad kroppen adapterar sig  till det man utsätter den för. Om man tränar hårt och sliter dag ut och dag in så får man en vältrimmad och ”ribbad” kropp som gillar mjölksyra. Om man där emot ligger på soffan titt...

Av karl-johan danielsson - 27 september 2009 19:35

Hej Hej Ja efter förra veckans tjurrus i karlstad så blev jag förkyld brottades med förkylningen under veckan för att förhoppningsvis hinna bli frisk innan Lidingöloppet. Jag hann att bli av med den värsta av snuvan så då hoppades jag på att det ...

Av karl-johan danielsson - 21 september 2009 18:48

Vi kan börja den 13:E september, då sparng jag Träflasklöpet i Sundborn. Jag och Emelie åkte dit på förmiddagen och det var fint väder.. Lagom varmt att springa! Jag valde att springa Träflasklöpet eftersom jag just nu tycker att det är betydligt r...

Presentation

Omröstning

Drafting eller icke-drafting, vad ska det vara på den Svenska triathloncupen??
 Drafting
 Icke-drafting
 Hälften drafting och hälften icke drafting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards