kjd

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Lidingö DNF och säsongs vila

Av karl-johan danielsson - 27 september 2009 19:35

Hej Hej

Ja efter förra veckans tjurrus i karlstad så blev jag förkyld brottades med förkylningen under veckan för att förhoppningsvis hinna bli frisk innan Lidingöloppet.

Jag hann att bli av med den värsta av snuvan så då hoppades jag på att det skulle bli av än då.


Jag åkte ner till Stockholm och trodde mig kunna prestera någorlunda bra iaf.

I värsta fall så får jag väl bryta det ät väl inget märkvärdigare än så. För jag sätter ingen prestige i att fullfölja till varje pris. Med den inställningen stod jag på start linjen att funkar det så funkar det och gör det inte det så är det ju så.


Starten går jag löper på och det känns kasst, jaja jag ger det några kilometer man kanske måste jobba sig in i loppet, tänkte jag. Men inte det blev inte någon runner high. Som det hade varit skönt att få avsluta säsongen med en skön känsla av när det bara flyter på och det är bara ventilera lugnarna mer så går det fortare.

Det blev tvärt om, nu vet jag hur det känns för en säl som försöker springa. Jaja det är väl inte hela värden. Kanske är det bättre. För nu tar jag vila och kommer troligen ha samma känsla på löpet efter mitt tränings uppehåll, omställningen blir liksom mindre nu.


De närmaste veckorna kommer jag jobba aktivt på försämra min kapacitet som triathlet och höja min kapacitet som soffliggare.


Våga vila hårt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karl-johan danielsson - 9 februari 2010 18:18

www.trikj.se   Där kan ni följa mig, på ett snyggare, bättre och oftare sätt! ...

Av karl-johan danielsson - 11 december 2009 23:45

Hej Nu är jag och Emelie i göteborg hos min kusin Erik och Andréa. Ska försöka att få ner några rader här på bloggen då och då. min vila är iaf slut och jag har tränat ganska länge nu. Något mer som är nytt är att jag har börjat jobba, och de...

Av karl-johan danielsson - 12 oktober 2009 10:14

  Ja det är fascinerande vad kroppen adapterar sig  till det man utsätter den för. Om man tränar hårt och sliter dag ut och dag in så får man en vältrimmad och ”ribbad” kropp som gillar mjölksyra. Om man där emot ligger på soffan titt...

Av karl-johan danielsson - 21 september 2009 18:48

Vi kan börja den 13:E september, då sparng jag Träflasklöpet i Sundborn. Jag och Emelie åkte dit på förmiddagen och det var fint väder.. Lagom varmt att springa! Jag valde att springa Träflasklöpet eftersom jag just nu tycker att det är betydligt r...

Av karl-johan danielsson - 29 augusti 2009 16:04

ÄNTLIGEN vann jag! Tävlingen på Tjörn avgjordes på distansen 1200m simning (ska egentligen vara 1900m), 90km cykel och 21km löpning.Det hela startade lite motigt med att simmomentet kortades av, på grund av att det blåste så otroligt mycket. Simninge...

Presentation

Omröstning

Drafting eller icke-drafting, vad ska det vara på den Svenska triathloncupen??
 Drafting
 Icke-drafting
 Hälften drafting och hälften icke drafting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards