kjd

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

ÄNTLIGEN en seger :)

Av karl-johan danielsson - 29 augusti 2009 16:04

ÄNTLIGEN vann jag!
 
Tävlingen på Tjörn avgjordes på distansen 1200m simning (ska egentligen vara 1900m), 90km cykel och 21km löpning.
Det hela startade lite motigt med att simmomentet kortades av, på grund av att det blåste så otroligt mycket.
Simningen är annars i dessa sammanhang ett moment där jag kan tjäna mycket tid. Idag blev alltså simningen 1200m istället för 1930m...
 
Men när väl starten gick så körde jag på bra hårt och var första herr senior upp ur vattnet, med 1:15 ner till dagens huvudkonkurrent Ted Ås. Det var väldigt vågigt, och vi simmade tre varv på en 400m bana och vi varvade på land.


Ted Ås är en av Sveriges bästa långdistanstriathleter, med ett SM-silver på långdistans 2009 som sin senaste merit... Tidigare i år möttes jag och Ted på en 70.3 tävling i S:t Pölten (Österrike). Där var jag ikapp åkt efter sju mil på cyklingen och över nio minuter efter i mål. Detta hade jag i bakhuvudet när jag nu stack ut på cykelmomentet. Jag  hade givetvis som mål att hålla undan fram till löpningen.


Cyklingen var hur som helst en riktigt blåsig historia, med motvind, kantvid och medvind...

Men mina ben ville som jag idag :) Jag cyklade riktigt fort och efter 60km var jag hela 4:40 före Ted Ås. Men under det sista varvet av tre,
tog Ted in en hel del och ut på löpningen skilde det 2:40 mellan oss.
 
Ted har tidigare varit en starkare löpare än mig, därför ställde jag in mig på att han troligen skulle komma ikapp under de första tio kilometrarna. Men jag kom allt längre och längre, men jag vågade ändå inte tro att jag skulle hålla ända in i mål.

Särskilt inte när jag på det andra varvet, av fyra, sprang FEL...

Lite konstigt att springa fel på andra varvet kanske?!  Men det är tydligen sånt som händer! Jag glömde helt enkelt att svänga i ett vägskäl och märkte inte att jag sprungit fel på ett par hundra meter. Sedan var det bara att vända tillbaka och springa rätt.

När jag sedan varvade efter detta andra varv tror jag nog att jag gjorde Emelie lite nervös, och mig själv också. Eftersom Ted då hade tagit in hela 45 sekunder på ett varv.

Men jag vände den trenden och på det efterföljande varvet tog han in 20 sekunder för att under det sista varvet bli ifrånsprungen med dryga 25 sekunder :)
 Men det var först när jag efter 21 km löpning kom upp på målrakan förstod jag att jag skulle ta hem segern!

En riktigt fin prisutdelning och en dusch senare sitter jag nu här och laddar inför kvällens bankett. Det blir nog trevligt!


Resultaten hittar du här: http://www.svensktriathlon.org/t4i.aspx?p=107524

 
 
Ingen bild

Lundin

29 augusti 2009 16:59

Coooooolt! :D

 
Ingen bild

Emelie

29 augusti 2009 18:42

Woho, det är alltid roligt att vara med dig och heja på dig på tävlingarna, men idag var det EXTRA roligt :)
Nu är det dags för race party !
Puss

 
Ingen bild

Stefhan

29 augusti 2009 21:48

Grattis grattis!
Grymt kört...

 
Eric & Andrea

Eric & Andrea

30 augusti 2009 21:44

GRATTIS!!
Härligt att du äntligen fick dig en seger, synd bara att vi inte var hemma för att hejja & fira dig med lite Liseberg. Men Liseberg har öppet nån månad till ;)

Inte så förvånad att du sprang lite fel, men det är ju kul att se sig lite extra omkring :)

Kram //Eric & Andrea

http://www.andreafranzen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karl-johan danielsson - 9 februari 2010 18:18

www.trikj.se   Där kan ni följa mig, på ett snyggare, bättre och oftare sätt! ...

Av karl-johan danielsson - 11 december 2009 23:45

Hej Nu är jag och Emelie i göteborg hos min kusin Erik och Andréa. Ska försöka att få ner några rader här på bloggen då och då. min vila är iaf slut och jag har tränat ganska länge nu. Något mer som är nytt är att jag har börjat jobba, och de...

Av karl-johan danielsson - 12 oktober 2009 10:14

  Ja det är fascinerande vad kroppen adapterar sig  till det man utsätter den för. Om man tränar hårt och sliter dag ut och dag in så får man en vältrimmad och ”ribbad” kropp som gillar mjölksyra. Om man där emot ligger på soffan titt...

Av karl-johan danielsson - 27 september 2009 19:35

Hej Hej Ja efter förra veckans tjurrus i karlstad så blev jag förkyld brottades med förkylningen under veckan för att förhoppningsvis hinna bli frisk innan Lidingöloppet. Jag hann att bli av med den värsta av snuvan så då hoppades jag på att det ...

Av karl-johan danielsson - 21 september 2009 18:48

Vi kan börja den 13:E september, då sparng jag Träflasklöpet i Sundborn. Jag och Emelie åkte dit på förmiddagen och det var fint väder.. Lagom varmt att springa! Jag valde att springa Träflasklöpet eftersom jag just nu tycker att det är betydligt r...

Presentation

Omröstning

Drafting eller icke-drafting, vad ska det vara på den Svenska triathloncupen??
 Drafting
 Icke-drafting
 Hälften drafting och hälften icke drafting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards