kjd

Alla inlägg under september 2009

Av karl-johan danielsson - 27 september 2009 19:35

Hej Hej

Ja efter förra veckans tjurrus i karlstad så blev jag förkyld brottades med förkylningen under veckan för att förhoppningsvis hinna bli frisk innan Lidingöloppet.

Jag hann att bli av med den värsta av snuvan så då hoppades jag på att det skulle bli av än då.


Jag åkte ner till Stockholm och trodde mig kunna prestera någorlunda bra iaf.

I värsta fall så får jag väl bryta det ät väl inget märkvärdigare än så. För jag sätter ingen prestige i att fullfölja till varje pris. Med den inställningen stod jag på start linjen att funkar det så funkar det och gör det inte det så är det ju så.


Starten går jag löper på och det känns kasst, jaja jag ger det några kilometer man kanske måste jobba sig in i loppet, tänkte jag. Men inte det blev inte någon runner high. Som det hade varit skönt att få avsluta säsongen med en skön känsla av när det bara flyter på och det är bara ventilera lugnarna mer så går det fortare.

Det blev tvärt om, nu vet jag hur det känns för en säl som försöker springa. Jaja det är väl inte hela värden. Kanske är det bättre. För nu tar jag vila och kommer troligen ha samma känsla på löpet efter mitt tränings uppehåll, omställningen blir liksom mindre nu.


De närmaste veckorna kommer jag jobba aktivt på försämra min kapacitet som triathlet och höja min kapacitet som soffliggare.


Våga vila hårt!

Av karl-johan danielsson - 21 september 2009 18:48

Vi kan börja den 13:E september, då sparng jag Träflasklöpet i Sundborn.

Jag och Emelie åkte dit på förmiddagen och det var fint väder.. Lagom varmt att springa! Jag valde att springa Träflasklöpet eftersom jag just nu tycker att det är betydligt roligare att tävla än att träna!


Loppet är 18km långt och har gått en herrans massa år, loppet avgörs i terrängspår i Sundborn. Det var gemensam start tillsammans med de som skulle springa nio kilometer. Jag efteranmälde mig till detta lopp och visste itne vilka löpare som tillhörde vilken klass... Detta ledde till att jag glatt hängde på den första klungan i 5,5km. Tills alla dem som skulle gå i mål efter nio kilometer gjorde världens ryck.(de gick från 3:30min/km till 3:10min/km)

 Det var nog väldigt planerat från deras sida..

Efter att detta ryck gjorts och niokilometers löparna gått i mål, låg jag tvåa i 18km loppet efter en H35. Dessa placeringar hölls ända in i mål och jag vann alltså herr senior. Eller "huvudklassen" som funktionärerna kallade den :)

Ännu en seger till protokollet alltså!! (I löpning dessutom, hehe :)


Direkt efter loppet åkte jag och Emelie till Värmland.. Hem till mina föräldrar i Sté.  Där var det fullt ös med fyra hundar och barnbarn och mina syskon. Det var en rolig vecka, skönt att komma hem och träffa allihopa några dagar.


Nästa löplopp blev Tjurruset i Karlstad den 19:e. Loppet är varje år 8-12km långt, med många olika hinder utefter banan. Bland annat däckhögar, sågspånshögar, tjockmattor, vattenlöpning, bildäcksmur, fisknät som man skulle igenom med folk runtomkring som kastade surströmming, alla dessa hinder var de två sista kilmoetrarna. Innan detta var det två längre myrlöpningar, brutal terränglöpning (helt utan stigar), långa vatten och vasspassager.

Loppet i år var 11,1km långt. Visst låter det roligt?

Min slutplacering blev 7:a, efter en hård fajt om 7,8,9:e placering. Jag tog dem i det sista vattenhindret som var en djup damm med hopp.

Förra året på samma tävling blev jag tolva, och hade i år målet att bli topp tio. Jag lyckades med det. Men innan start fick jag reda på att IFK Moras skidåkare var på plats, samt diverse friidrottare, då kändes målet helt plötsligt väligt hårt. Men som sagt, jag lyckades. 7:a av lite dryg 1000 startande = Nöjd KJ.


Nu väntar Lidingöloppet till helgen. Det blir kul!





Presentation

Omröstning

Drafting eller icke-drafting, vad ska det vara på den Svenska triathloncupen??
 Drafting
 Icke-drafting
 Hälften drafting och hälften icke drafting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards